Tuesday, May 18, 2004

Fantasy? Where? & [華語版] 我的夢想在哪?

Where is the fantasy that I have been talking about? So far I have been talking about Wright brother's and airplane. I have been talking about Charmed. Doesn't sound too "fantasy" at all. Well, I am talking with myself. Of course it doesn't make sense to anyone else.
Well, actually, what I have been talking about is my "fantasy". Why? I like to talk about fantasy and how it affect the things and the people in this world. I like to watch TV series. I want to talk about the TV series I watched, but as I have mentioned in my previous blog entry, I don't anyone that is interested in talking about it. Not that I never tried at all, but just that, my friends will either change the topic or stop talking once I joined in or they don't watch TV series at all. So, pity me. I have no one to talk to.
I watch lots of TV series. Buffy the Vampire Slayer, Angel, Charmed, CSI, CSI Miami, Alias...and a lot more. On the Asian side, I try to watch most of the TVB series. I also try to watch ATV series. To cut a simple story short, I will watch anything. However, after watching, I want to talk about it, but as I have already mentioned, I have NO ONE to talk to!

[Chinese version][華語版]我的夢想在哪?
我的夢想就是談我看到的和讀到的神話。看的就是在電視裏的節目!讀的就是武俠小説或則是中國神話的故事!我最喜歡的就是金庸小説裏的神話人物了!可能就不是人物,而是人物的絕招!例如:椅天屠龍記的陰陽神功! 我的夢想就是有機會寫神功!

我知道我是在發白日夢,但是發夢沒有罪!我就不信這世界的人沒有夢,應為沒有夢這世界會很悶!但是有些人夢到走火入魔!那樣就是把夢和現實混在一起。到了夢和現實都混在一起的時候,那就很糟了!我其實也不列外,應為我很想我的夢都可以夢想成真!不過,我並沒有夢到走火入魔!如果我夢到走火入魔的話,我早就瘋了!

看電視節目,我差不多什麽都看!美國電視連戲劇當中,我喜歡看Buffy the Vampire Slayer, Angel 和 Charmed! 這三個節目,應為有西方的神話人物和怪物,我又發白日夢了!我也很想跟我朋友談但是他們都不看美國電影的連戲劇,應為他們說不好看!呵!理由多多!他們不會欣賞才是真的!也不能怪他們,他們的英語很差!hahahahahahhahaaha.

我知道你們會在想 “哇!你好殘忍,這樣講你的朋友!你到底有沒有良心的哪?“
哈!我的朋友都不把我放在眼裏。要我幫他們的時候,就對我咪咪笑!不需要我幫的時候,連影子也看不到!那你們跟我講,我是不是要靠自己才能滿足我很想很想談神話與幻想的念頭哪?

總而言之,我的夢想就找到和我一樣很想談神話和幻想的朋友!我相信我會找到這種人!